Ο Ντιντιέ Ντενένξ (1949) είναι γόνος εργατικής οικογένειας με μακρά και πλούσια πολιτική δράση. Σε ηλικία δεκάξι ετών, εγκατέλειψε τις σπουδές του στο τεχνικό λύκειο και άρχισε να εργάζεται ως τυπογράφος, με σημαντική συνδικαλιστική δράση. Στη συνέχεια, εργάστηκε σε πολιτιστικό κέντρο και αργότερα ως δημοσιογράφος σε μικρές τοπικές εφημερίδες, καλύπτοντας το τοπικό αστυνομικό δελτίο και αποκτώντας κατ’ αυτό τον τρόπο τεράστια εξοικείωση με γεγονότα τραγικά και εξαιρετικά ενδιαφέροντα, τα οποία ωστόσο δεν θα γίνουν ποτέ πρωτοσέλιδο. Αυτά ακριβώς τα γεγονότα και η ατμόσφαιρα των χώρων στους οποίους κινήθηκε έμελλε να αποτελέσουν το υλικό των μετέπειτα έργων του. Το 1977 έγραψε το πρώτο του μυθιστόρημα την περίοδο που ήταν άνεργος. Ακολούθησαν δεκάδες μυθιστορήματα, νουβέλες, δοκίμια, παιδικά βιβλία, σενάρια για τον κινηματογράφο και για graphic novels, όλα επικεντρωμένα στην κοινωνική και πολιτική κριτική, καθώς και στην ανάδειξη σκοτεινών και προσεκτικά θαμμένων πλευρών της γαλλικής ιστορίας. Τιμήθηκε με διάφορα βραβεία. Παράλληλα, ανέπτυξε πλούσια πολιτική δράση. Στα ελληνικά κυκλοφορεί το Έγκλημα και μνήμη (Πόλις).
Δύο μεγάλες νουβέλες, επικεντρωμένες στην ίδια θεματική: το καταραμένο αντικείμενο.
Στην πρώτη, μια κάμερα. Όποιος καταγραφεί από το φακό της δεν θα αργήσει να συναντήσει το θάνατο. Από αυτό το χειμερινό οδοιπορικό του ήρωα στη θαλασσοδαρμένη, ανεμοδαρμένη και μυστικοπαθή Βρετάνη, καθώς και από την καταβύθισή του στη μικρή, κλειστή και παραδοσιολάγνο κοινωνία αυτής της τουριστικής περιοχής με τα βαθιά κρυμμένα μυστικά, αλώβητα θα παραμείνουν μονάχα τα πανέμορφα άγρια τοπία που περιγράφονται με μεγάλη γλαφυρότητα από τον Ντενένξ.
Στη δεύτερη, ένα βιβλίο, και κυρίως η ιδιόχειρη αφιέρωσή του από τον διάσημο (για άλλους διαβόητο) συγγραφέα του –«Στη Φιόνα που ξέρει ότι δεν πρέπει να αναζητάς την παραμικρή δικαιολογία, ότι πρέπει να προτιμάς να αντιμετωπίζεις το πεπρωμένο σου αποδεχόμενος το γεγονός ότι θα πληρώσεις το τίμημα»–, γίνεται η αφορμή για να έρθουν αντιμέτωποι με το θάνατο όλοι όσοι το πιάσουν στα χέρια τους. Όλα αυτά με φόντο τις ριζοσπαστικοποιημένες ομάδες του φοιτητικού κινήματος, τη μεγάλη απόδραση και τον φλογερό, απόλυτο έρωτα για έναν πραγματικά ασυνήθιστο τύπο μοιραίας γυναίκας.
Στην υδατογραφία Angelus Novus του Klee, ο αναπαριστάμενος άγγελος, ο Άγγελος της Ιστορίας του Benjamin, είναι ένας δυνητικός αρωγός.
ANGELUS NOVUS, ΕΚΔΟΣΕΙΣ
Γράμμου 40, Βριλήσσια 152 35, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210-6137942